For applicants For learners For teachers For Heads of Departments For Deans Electronic administration Documentolog Қаз Рус Eng
Подать заявку на заселение в общежитие
Non-profit limited company
"Manash Kozybayev
North Kazakhstan university"
larger
Faculty News
NSSF: День национальной одежды

День национальной одежды читать далее

18 March 2025
NSSF: 100-летие Е.А.Букетова

100-летие Е.А.Букетова читать далее

18 March 2025
NSSF: Көрісу күні құтты болсын!

На факультете Истории, экономики и права прошло празднование Көрісу күні читать далее

14 March 2025
NSSF: Открытие Open Historical library

Бүгін тарихи кітапхананың ашылу салтанаты өтті читать далее

14 March 2025
NSSF: Студенты ФИЭП приняли участие в национальной игре «Бөрік теппек»

Студенты ФИЭП приняли участие в национальной игре «Бөрік теппек» читать далее

14 March 2025
NSSF: На ФИЭП-е прошел конкурс «MISS TEACHER»

6 марта 2025 года Кафедра «Журналистики и социальных наук» провела конкурс «MISS TEACHER», посвященый Международному женскому читать далее

06 March 2025
NSSF: На ФИЭП-е открыт уголок военной прокуратуры Петропавловского гарнизона

5 марта 2025 года в библиотеке Северо-Казахстанского университета имени М. Козыбаева состоялось торжественное открытие информационного уголка военной читать далее

06 March 2025
MF: Мәңгілік ел – моя страна!

В завершение празднования Дня благодарности медицинский факультет 28.02.2025 г. в УЛК в  организовал квест «Мәңгілік ел – моя страна! читать далее

28 February 2025
MF: Check out – Проверь себя!

Под девизом «Проверь себя!» 28.02.2025 г. в УК №2 прошла благотворительная акция, приуроченная к празднованию Дня благодарности, организов читать далее

28 February 2025
Читать все

Student сomplaint procedure

The procedure for dealing with complaints of students is being realized according to schemes:

  • Curators/advisers → the Department → the Dean’s office (directorate) → Member of the Board for Social and Cultural Development → Rector

Curators/advisers transmit students’ complaints and offers to the Head of the Department, to the Faculty Dean (to the Institute Director), to the Member of the Board for Social and Cultural Development. As a rule, complaints reported by adviser in oral or written form are resolved by the Department Head in a very short time. But if the solution of the complaint is out of the competence of the Department Head, it is also reported to the Faculty Dean in oral or written form. In most cases most conflicts are resolved by the Department Head or the Faculty Dean.

  • Student → Department of Student AffairsIn this case written applications from students and tutors are registered at the Department on social and education work and are considered by the Member of the Board for Educational, Social Issues and Interaction with Employers.
  • Student → Chairman of the Management Board - Rector. This scheme is implemented through the direct mail of the Chairman of the Board - Rector, the blog of the Chairman of the Board - Rector or a reception on personal issues.

Such complaints as appeals on intermediate control and raiting control are regulated by NKU Assessment of Knowledge.

The students' complaint to the university management can be submitted through the student Government or the student Union. Student ministers are elected at each faculty. The functional responsibilities of the Student Government include representing and protecting the interests of students and undergraduates, as well as addressing the University management on behalf of students and undergraduates.